About Me

My photo
Scotland
I'm a simple Scottish girl with an unusual name and a strange obsession for nail polish! My aim is to capture what the eye sees, with a camera! Too much nail polish and never enough time. Welcome to my little world :-)

Saturday, 30 August 2014

Claire's Pastel Shimmer Set - Silver

This is the glitter I put on top of OPI's Skyfall.

This is easy to use, easy to apply and okay drying (2-3 minutes for a coat). You get really good coverage with just one coat! It's a regular silver glitter top coat. I think it looks good on the OPI - almost Christmas like!!! This polish was swatched so no idea how long it lasted!

Rating
Easy to use = 8/10
Application = 8/10
Drying time = 7/10
Lasted well = N/A swatched
Coats = 1
Finish = glittery
Removal = easy used foil method
Overall = 7/10
Purchased from = Claire's instore but available online too

My Personal Rating = 7/10 :-)

44 comments:

  1. I've always wondered what Claire's polishes are like, great review. :)

    catscraftsncritters.blogspot.ca

    ReplyDelete
    Replies
    1. I've had good experiences with them. Worth checking out as they have a huge selection! Thanks Amy :-)

      Delete
  2. Looks soo cool on a base like that! Love it ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah they work well together and make a happy couple! :-)

      Delete
  3. Ahh, it's totally Christmas! Skyfall looks like the Essie I just bought-- now I want to go play with layering duos :)

    Has your hubby played any of those gigs yet? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. It really is! It is fun to layer :-)

      No the first one is Saturday and then another in a few weeks :-D

      Delete
  4. I agree, very Christmas-sy, all you need is a tad of green, and it would scream Christmas LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. It is! Green the missing Christmas colour ;-)

      Delete
  5. silver shimmer looks very beautiful on this color )

    ReplyDelete
  6. It's a nice topper. To me it looks like some snow on your nails :o).

    Kind regards,
    Elena

    ReplyDelete
  7. It's a nice silver topper that gives a kind of metallic look to the base. It didn't shout Christmas for me though. Only slightly reminds me of it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah it does look kinda metallic. It kinda pops out though! Hehe only slightly ;-)

      Delete
  8. I love glitters very much. This silver one is amazing and looks fantastic on your nails Ananka!

    ReplyDelete
  9. I buy sometimes at Claire's, I have earrings, hair extensions, hairbands... from there. xoxo
    Check this: http://enarasthings.blogspot.com.es/2014/08/cleaning-my-eyes.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. They do some great hair stuff for sure :-)

      Delete
  10. Claire's sells beautiful colors! Usually I forget to apply a top coat, that's probably why mine don't last long!
    http://ifashionandbeautyblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. They do some lovely colours! They can be so tempting :-)

      Delete
  11. That's a great basic silver glitter to have in the collection. Nice :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's funny, I was thinking the same thing when I was painting my nails ;-) :-)

      Delete
  12. beautiful color <3

    new post on:
    www.miharujulie.com

    ReplyDelete
  13. thanks love !

    everytime I see your blog I'm like ! yea, I'm gonna paint my nails today!" hahaha

    ReplyDelete
  14. Ananka, really slightly :) I guess the Christmas looks is achieved more by more colourful glitters, not in one shade :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah I know what you mean and Maria's idea of the green would be perfect ;-)

      Delete
  15. Looks soo cool! Thx for sharing..:-)
    xx

    ReplyDelete
  16. Love the look!

    strawberriegirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Amazing post!

    X
    http://subhamrai.blogspot.in/

    ReplyDelete
  18. This will look so beautiful in black :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. It really would! Might try that :-)

      Delete
  19. Really stunning, I'd love to wear this during the Christmas period! It's actually making me excited for Christmas now :P xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! Haha I'm getting excited too - is that sad? ;-)

      Delete
  20. Claire's mini sets are always so tempting, even more so when they're having a sale which they often seem to be. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. They are very tempting and much more tempting in the sale :-)

      Delete
  21. love a good silver glitter! great pairing over the red too!

    ReplyDelete